24/2/09

Paraula de llibre...

Durant el mes de febrer, al Pati hem recomanat tres llibres ben diferents on les paraules són les protagonistes. En un no n'hi ha, de paraules; en un altre només hi ha paraules, i encara hi ha un tercer on les paraules són pròpiament música:

Poesies amb suc. Antologia de poesia per a infants. La Galera
Un recull de poesies per dir i sentir. A casa, poden llegir-les en veu alta el pare i la mare. A l’escola, poden recitar-les els mestres a la classe. Un bon recull de poemes seleccionats per Miquel Desclot i il·lustrats per Mercè Galí per fer sentir la poesia als nens i nenes més petits i per animar els que van creixent a llegir versos.






No tinc paraules. Arnal Ballester. Media Vaca
Un llibre sense paraules del Premi Nacional d’Il·lustració, Arnal Ballester, per compartir grans i petits. Els nens i nenes observadors faran de detectius per resoldre el misteri del cos desaparegut… Dins del vaixell que ha portat la gent del circ a la ciutat només hi ha el cap del mag! On és el seu cos? Qui l’ha fet desaparèixer? Aquest és l'enigma d'una de les diverses històries que s'entrellacen en l'àlbum, imprès només a dues tintes i a pàgina dreta, en què conviuen els recursos narratius de l'àlbum il·lustrat amb el llenguatge del còmic i la capacitat pròpia del cartellisme d'expressar pluralitat de continguts mitjançant una sola imatge estàtica. Els seguidors de l'obra de l'Arnal hi trobareu alguns dels seus motius preferits, com els gats negres, i algun dels espais que més li agraden, com els ports i el fascinant món del circ.

La meva petita fàbrica de contes. Bruno Gibert. Thule
Un llibre interactiu fet només de paraules per a nens i nenes creatius. Cada pàgina té 4 pestanyes que es poden anar combinant amb les de les altres pàgines per crear frases curtes tan suggeridores com ara aquestes: «A París una papallona em regala el cel», «Al fons del mar el gat panxut descobreix un llibre enorme». Només cal imaginació! Cada combinació és el punt de partida per explicar una història, escriure un relat, dibuixar una situació, inventar un conte... I tot canvia si la lectura es transforma en un joc de dos o més lectors!